NOM: Barreres Musicals.
DINÀMICA DE COMUNICACIÓ ADAPTADA
TIPUS DE GRUP: Gran grup, compost per tots els
participants de la classe.
EDAT: A partir de
3 anys
DESENVOLUPAMENT
OBJECTIUS:
- Observar
i reflexionar sobre els sorolls quotidians
- Pensar
sobre les dificultats de la comunicació quan tenim sorolls a l’entorn
- Observa
com s’altera la comunicació quan hi ha sorolls que ho impedeixen.
DESCRIPCIÓ:
El grup classe arribarà a l’aula polivalent i hauran de
començar a caminar lliurament per la sala.
L’educadora començarà a donar petites ordres per fer:
- quan
doni una palmellada haureu de fer un SALT
- quan
digui “ara” haureu de seure a terra
Poc a poc introduirà un parell de senyals més. Simples i
clares per infants més petits i si els nens/Es són més grans podrem ampliar la
dificultat.
La sala primer estarà en silenci i les senyals
s’escoltaran molt bé.
L’educadora posarà musica de fons lentament… i continuarà
donant els senyals.
Ara pujarà la música i cada cop serà més difícil
l’entendiment.
Si fa la palmadilla alguns infants la veuran però no tots
i hauran que es guiaran pel que veuen dl company però no per el que realment senten.
S’anirà pujant la música gradualment fins que no
s’escolti res del que diu l’educadora.
Al finalitzar l’activitat farem una valoració grupal de:
-que ha passat?
- perquè no escoltàvem?
- com sabíem que fer?
- quan ens passa també això?
I tots junts farem un col•loqui de les dificultats de
comunicar-nos quan hi ha sorolls a l’entorn.
RECURSOS MATERIALS: Radiocasstte per la música
RECURSOS HUMANS: L’educadora i els infants
RECURSOS ESPAIALS: Aula polivalent o espai gran
DURADA: Aproximadament 10-15 minuts, sempre observant les
necessitats dels infants.

No hay comentarios:
Publicar un comentario