miércoles, 9 de mayo de 2012

Barreres musicals.



NOM: Barreres Musicals.
DINÀMICA DE COMUNICACIÓ ADAPTADA
TIPUS DE GRUP: Gran grup, compost per tots els participants de la classe.         
EDAT:  A partir de 3 anys
DESENVOLUPAMENT
OBJECTIUS:
-           Observar i reflexionar sobre els sorolls quotidians
-           Pensar sobre les dificultats de la comunicació quan tenim sorolls a l’entorn
-           Observa com s’altera la comunicació quan hi ha sorolls que ho impedeixen.

DESCRIPCIÓ:
El grup classe arribarà a l’aula polivalent i hauran de començar a caminar lliurament per la sala.
L’educadora començarà a donar petites ordres per fer:
-           quan doni una palmellada haureu de fer un SALT
-           quan digui “ara” haureu de seure a terra
Poc a poc introduirà un parell de senyals més. Simples i clares per infants més petits i si els nens/Es són més grans podrem ampliar la dificultat.
La sala primer estarà en silenci i les senyals s’escoltaran molt bé.
L’educadora posarà musica de fons lentament… i continuarà donant els senyals.
Ara pujarà la música i cada cop serà més difícil l’entendiment.
Si fa la palmadilla alguns infants la veuran però no tots i hauran que es guiaran pel que veuen dl company però no per el que realment senten.
S’anirà pujant la música gradualment fins que no s’escolti res del que diu l’educadora.

Al finalitzar l’activitat farem una valoració grupal de:
-que ha passat?
- perquè no escoltàvem?
- com sabíem que fer?
- quan ens passa també això?
I tots junts farem un col•loqui de les dificultats de comunicar-nos quan hi ha sorolls a l’entorn.
RECURSOS MATERIALS: Radiocasstte per la música          
RECURSOS HUMANS: L’educadora i els infants
RECURSOS ESPAIALS: Aula polivalent o espai gran
DURADA: Aproximadament 10-15 minuts, sempre observant les necessitats dels infants.

No hay comentarios:

Publicar un comentario