NOM: “Distorsionadors”.
DINÀMICA DE COMUNICACIÓ ADAPTADA.
TIPUS DE GRUP: Gran grup, compost per tots els
participants de la classe.
EDAT: A partir de 4 anys.
DESENVOLUPAMENT
OBJECTIUS:
- Observar
i reflexionar sobre els sorolls quotidians.
- Pensar
sobre les dificultats de la comunicació quan no hi ha una escolta activa.
- Observa
com s’altera la comunicació quan hi ha sorolls que ho impedeixen.
- Treballar
l’escolta activa perquè hi hagi una bona comunicació.
DESCRIPCIÓ:
Arribarem a l’aula polivalent i l’educador agafarà a 4 –
5 nens/es i fora d la classe els donarà
unes directrius. Seran els “distorsionadors” i hauran de fer que la comunicació
entre els companys sigui impossible o/i molesta.
Quan tornin a entrar seuran en rotllana i l’educadora
preguntarà si hi ha algun company que vulgui explicar alguna cosa. Sinó surt
cap voluntari, ella mateixa nombrarà a algú i li farà preguntes tipus:
- que has
fet aquest cap de setmana? On t’agradaria anar de vacances? Has anat al cinema
últimament? Explica’ns la última pel•lícula que has vist… o un conte…
Llavors quan el company comenci a parlar, la “feina” dels
“distorsionadors” començarà i hauran de parlar.. fer sorolls… etc… segons el
que els hagi dir l’educadora prèviament:
- un farà
com si plorés.
- altre
tossirà tota l’estona.
- altre
anirà parlant sol/a.
- altre
riurà molt fort.
Així tant serà si ho fan alhora o per torns, això ja com
vegin, encara que els infants s’animen els uns als altres i acaben fent-ho
alhora.
Al finalitzar l’activitat farem una valoració grupal de:
-que ha passat?
- com ens hem sentit els que parlàvem? I els que volien
escoltar?
- molestaven els companys?
- quan ens passa també això?
- com li podem dir que ens deixin escoltar?
I tots junts farem un col•loqui de les dificultats de
comunicar-nos quan hi ha sorolls a l’entorn o quan hi h algú que no et deixa
escoltar com podem demanar-li que ho faci.
RECURSOS MATERIALS: Cap
RECURSOS HUMANS: L’educadora i els infants
RECURSOS ESPAIALS: Aula polivalent o espai gran
DURADA: Aproximadament 10-15 minuts, sempre observant les
necessitats dels infants.

No hay comentarios:
Publicar un comentario