jueves, 10 de mayo de 2012

Els distorsionadors.


NOM: “Distorsionadors”.
DINÀMICA DE COMUNICACIÓ ADAPTADA.
TIPUS DE GRUP: Gran grup, compost per tots els participants de la classe.
EDAT: A partir de 4 anys.
DESENVOLUPAMENT
OBJECTIUS:
-           Observar i reflexionar sobre els sorolls quotidians.
-           Pensar sobre les dificultats de la comunicació quan no hi ha una escolta activa.
-           Observa com s’altera la comunicació quan hi ha sorolls que ho impedeixen.
-           Treballar l’escolta activa perquè hi hagi una bona comunicació.
DESCRIPCIÓ:
Arribarem a l’aula polivalent i l’educador agafarà a 4 – 5  nens/es i fora d la classe els donarà unes directrius. Seran els “distorsionadors” i hauran de fer que la comunicació entre els companys sigui impossible o/i molesta.
Quan tornin a entrar seuran en rotllana i l’educadora preguntarà si hi ha algun company que vulgui explicar alguna cosa. Sinó surt cap voluntari, ella mateixa nombrarà a algú i li farà preguntes tipus:
-           que has fet aquest cap de setmana? On t’agradaria anar de vacances? Has anat al cinema últimament? Explica’ns la última pel•lícula que has vist… o un conte…
Llavors quan el company comenci a parlar, la “feina” dels “distorsionadors” començarà i hauran de parlar.. fer sorolls… etc… segons el que els hagi dir l’educadora prèviament:
-           un farà com si plorés.
-           altre tossirà tota l’estona.
-           altre anirà parlant sol/a.
-           altre riurà molt fort.
Així tant serà si ho fan alhora o per torns, això ja com vegin, encara que els infants s’animen els uns als altres i acaben fent-ho alhora.
Al finalitzar l’activitat farem una valoració grupal de:
-que ha passat?
- com ens hem sentit els que parlàvem? I els que volien escoltar?
- molestaven els companys?
- quan ens passa també això?
- com li podem dir que ens deixin escoltar?
I tots junts farem un col•loqui de les dificultats de comunicar-nos quan hi ha sorolls a l’entorn o quan hi h algú que no et deixa escoltar com podem demanar-li que ho faci.

RECURSOS MATERIALS: Cap
RECURSOS HUMANS: L’educadora i els infants
RECURSOS ESPAIALS: Aula polivalent o espai gran
DURADA: Aproximadament 10-15 minuts, sempre observant les necessitats dels infants.

No hay comentarios:

Publicar un comentario