miércoles, 16 de mayo de 2012

¿Es así?


NOM: ¿Es así?
DINÀMICA DE COMUNICACIÓ ADAPTADA
TIPUS DE GRUP: Un grup a partir de 20 membres i en maduresa.          
 EDAT: 6 anys
DESENVOLUPAMENT.
OBJECTIUS:
- Prendre consciencia de la importància de  comunicar-se.
- Raonar quines dificultats han trobat per fer el dibuix. (Per tal que comencin a prendre consciencia dels element que han dificultat la comunicació).

DESCRIPCIÓ:
I. Aquest exercici consta de tres etapes:

Primera Etapa: Es demanen 2 voluntaris, un estarà enfront del pissarra i l'altre donant-li  l'esquena al primer i al grup, aquest últim descriurà la figura que està en el full (o l'objecte),  sense  voltejar cap la pissarra. El que està davant el pissarra, ha de tractar de dibuixar el que li estan descrivint. NO POT FER PREGUNTES.
Segona Etapa: Col•locats de la mateixa manera, es repeteix la descripció i el dibuix, només que el que dibuixa SI que pot fer preguntes.
  
Tercera Etapa: Es repeteix l'exercici, però es canvia al company que descriu la figura de l'altra del grup. (Aquesta tercera etapa es fa si el dibuix no ha estat correcte). Igualment es pot fer preguntes i el que descriu pot mirar al pissarra per ajudar el que dibuixa.
II. Es semana als voluntaris que expliquin com es van sentir durant l'exercici, amb les seves diferents etapes.
III. Es comparen els dos dibuixos realitzats entre ells i amb el dibuix o objecte original.
IV. Es discuteix que és el que ha passat durant l’activitat per a que  costes més fer el dibuix igual.
V. Posteriorment, se’ls pot fer preguntes per tal que s’adonin de la manera com es parlen entre ells.

L’educadora anirà guiant l’activitat i en el moment de la reflexió anirà fent preguntes com:
- Han cridat molt quan indicaven el dibuix? 
- Els ha resultat més fàcil fer el dibuix fent preguntes o sense fer preguntes?
D’aquesta manera els infants s’adonaran de ho importat que es comunicar-se amb claredat, vocalitzant, sense necessitat de cridar i de fer preguntes per entendre les coses.

RECURSOS  MATERIALS: Pissarra,  guixos i un objecte o un dibuix d’un objecte senzill de descriure.        
RECURSOS HUMANS: L’educadora i  20 infants.          
RECURSOS ESPAIALS:  A classe.

DURADA: Uns 30-40 minuts aproximadament.(Dependrà de la facilitat que tingui el grup per dur a terme l’activitat).

No hay comentarios:

Publicar un comentario