lunes, 7 de mayo de 2012

Escolta de sentiments.

NOM: Escolta de sentiments i emocions.    
DINÀMICA DE COMUNICACIÓ ADAPTADA.
TIPUS DE GRUP: Gran grup
EDAT: A partir de P5.
DESENVOLUPAMENT I MADURESA  
OBJECTIUS:
          Opinar sobre els propis sentiments i els dels altres.
          Reflexionar sobre les nostres emocions.
          Empatitzar amb els nostres companys i companyes.
          Argumentar les nostres opinions amb criteri.

DESCRIPCIÓ: Fem una rotllana amb tots els infants del grup i es demana un voluntari perquè ens expliqui els seus sentiments i emocions. Una vegada tenim el voluntari/a l’educadora ha de dinamitzar la dinàmica amb preguntes, com per exemple:
          Com et sents avui?
          Què t’agrada fer quan estàs content/a?
          Què t’agrada fer quan estàs enfadat?
          Com et sents quan vens al col•legi a veure els teus amics?
          Com et sents quan estàs amb el teu millor amic?
          Com et sents quan algú s’enfada?
          Què m’ajuda en aquests moments?
I també els ajudarà a posar paraules a allò que senten i que potser no saben explicar-ho.
Una vegada el nen/a hagi explicat el seus sentiments, tant si son positius com negatius, la mestra proposarà fer alguna mini activitat de cloenda. Per exemple:
          Si el nen/a ens explica que esta trist i ens diu que el que li ajuda a deixar d’estar trist es la música, entre tots li cantarem ben fort una de les seves cançons preferides.
Durant l’explicació del company s’accepten totes les intervencions de la resta del grup, sempre i quan sigui en ordre.
Depenent de la llargada de cada presentació i de la capacitat d’atenció dels nens farem dos, tres, cinc…etc.
RECURSOS MATERIALS: no es necessita cap material.       
RECURSOS HUMANS: l’educadora/es i el grup d’infants.   
RECURSOS ESPAIALS: un espai tranquil on els nens es puguin expressar sense interrupcions.
DURADA: 30 minuts aproximadament. Dependrà de la capacitat d’atenció dels infants.

No hay comentarios:

Publicar un comentario